Voor Aanbieders

U heeft met de gemeente afspraken gemaakt over hoe u de ZoetermeerPas moet scannen. Het scannen gaat per transactie. Uw specifieke afspraken zijn vastgelegd in de overeenkomst.

Nee, u kunt de ZoetermeerPas niet achteraf nog scannen.

  • Als u de app langere tijd niet heeft gebruikt kan het zijn dat u updates heeft gemist. Doe een update of verwijder de app en installeer de app opnieuw. Dat helpt vaak.
  • Komt u er toch niet uit? Neem dan contact op met de gemeente via het contactformulier of bel 14 079.
Contact met gemeente Zoetermeer

De ZoetermeerPas is een kunststof pas met QR code en een magneetstrip.

Op de pas staat:

  • de naam van de pashouder
  • een pasnummer
  • een foto van de pashouder
  • een streepjescode
  • een magneetstreep
  • een QR code

Met deze gegevens kunt u controleren of de persoon die met de pas voor u staat ook op de persoonsgebonden ZoetermeerPas staat.

  • Het tegoed op de ZoetermeerPas is geldig van 1 januari tot en met 31 december.
  • Het recht eindigt altijd op 31 december.
  • Ieder jaar is er een controle door de gemeente of de houder van de pas nog steeds recht heeft.
  • Vervalt het recht op de pas? Dan wordt de ZoetermeerPas geblokkeerd.
  • Als er later opnieuw recht is op een ZoetermeerPas, is de oude pas weer bruikbaar.
  • De fysieke pas gaat 5 jaar mee.
  • Kan de aanbieder de pas niet (meer) scannen dan kan het zijn dat de pas niet meer geldig is. De pashouder moet dan contact opnemen met de gemeente.

Dat kan op 2 manieren:

  1. U logt in op het Partnerportaal. Klik rechtsboven op uw accountnaam, dan komt u in 'mijn gegevens'. Daar kunt u uw wachtwoord wijzigen door te kiezen voor 'wijzigen persoonlijke gegevens'.
  2. Bij het aanmelden ziet u een knop 'wachtwoord vergeten'. Volg daarna de aanwijzingen.

U kunt uw bankrekeningnummer niet zelf aanpassen. Stuur een e-mail naar zoetermeerpas@zoetermeer.nl. De gemeente verwerkt de aanpassing voor u.

We hebben een uitlegvideo van de Webterminal voor onze aanbieders gemaakt.

Bekijk de video

Wilt u als aanbieder gebruikmaken van de gratis Scan'r App? We hebben een uitleg gemaakt in een video.

Bekijk de video