Account

Vindt u het lastig om te werken met een computer? Of heeft u hulp nodig bij het invullen van (digitale) formulieren, het aanmaken van een account of het plaatsen van de pasfoto? Er zijn organisaties die u kunnen helpen:

Organisaties die u kunnen helpen
  • Ga op deze website naar 'Inloggen'.
  • Onder het aanmelden zie u een knop 'wachtwoord vergeten'.
  • Volg verder de gegeven aanwijzingen.

Krijgt u een melding dan het uploaden van uw pasfoto niet is gelukt? Mogelijk is het volgende mis gegaan:

Na het uploaden moet u nog de foto nog selecteren door de kleine blokjes linksboven in de foto te slepen over de foto. Daarmee selecteert u de foto of knipt u uw gezicht uit een grotere foto. Dit is op een mobiele telefoon erg klein en daardoor moeilijk te zien. Wanneer het niet lukt, ga dan langs bij één van onze servicepunten. Zij kunnen helpen.

Organisaties die u kunnen helpen

In de brief over het aanleveren van de pasfoto staat onder de QR code een link vermeld. Na de schuine streep achter pasfoto staat uw persoonlijke code. Als u uw persoonlijke code en uw geboortedatum invult kom u direct op de juiste pagina om uw pasfoto te uploaden.

Als plaatsen is gelukt krijgt u de pas na ongeveer een week thuis gestuurd.

Pasfoto portaal

Vul hiervoor eenvoudig het online formulier in:

Toevoegen gezinsleden aan uw account

Een account aanmaken op deze website gaat heel eenvoudig:

  • Kies op de homepage voor de knop 'Inloggen'.
  • Onder de velden 'e-mail' en 'wachtwoord' ziet u staan 'Heb je nog geen account? Meld je aan'.
  • Vul nu eerst uw een e-mailadres in, daarmee kunt u vanaf nu altijd inloggen.
  • Op dit e-mailadres krijgt u een bevestiging met een link.
  • Klik op de link die u per e-mail ontvangt en vul de gevraagde informatie in.
  • In het vervolg kunt u met het opgegeven e-mailadres inloggen.

Wilt u geen account?

Als u geen account wilt kunt u de ZoetermeerPas wel gewoon gebruiken. U kunt dan alleen geen informatie inzien over het gebruik en digitale tegoed van uw ZoetermeerPas.